نسل جدید تجهیزات ‌Big ip

ترافیک اینترنت همواره رو به افزایش است. این میزان افزایش ترافیک به حدی است که گزارش های ارائه شده در این زمینه نیز کاملا به آن اذعان دارند. همان طور که در ادامه مشاهده می کنید شرکت سیسکو نیز درگزارش منتشر شده خود در سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش سه برابری ترافیک اینترنت را تا سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرده است. میزان قابل توجهی از این افزایش ترافیک بصورت ذاتی به سبب افزایش اتصال کاربران به اینترنت و بهبود کیفیت دسترسی به وب اتفاق می افتد.

اما بخش اعظم این افزایش ترافیک به موجب تجهیزات متصل به اینترنت (IOT) یا همان اینترنت اشیاء ایجاد میشود.

بنابر پیشبینی موسسه گارتنر بیش از ۲۵ بیلیون تجهیز تا سال ۲۰۲۲ به اینترنت متصل خواهند شد. همگام با این افزایش تعداد تجهیزات متصل به اینترنت، زیرساخت های سرویس نیز باید پاسخگوی این حجم عظیم از درخواست باشند. با وجود اینکه به موجب بهره گیری از HTTP/2 هر کاربر تعداد کمتری Connection استفاده میکند، اما افزایش بسیار چشمگیر اتصالات Front End قطعیست. به منظور پاسخگویی به این حجم از درخواست، معماری اپلیکیشن ها نیز از حالت یکپارچه و واحد، به سوی مجموعه ای از چندین سرویس متصل، حرکت کرده است تا میزان بار ناشی از ترافیک کاربران بین چندین سرویس دهنده توزیع شده و ظرفیت های لازم ایجاد گردد.

از جمله قابلیت های کلیدی تجهیزات F5 BIG-IP عبارتند از:

پایین ترین میزان TCO
کاهش TCO و همچنین زیرساخت مورد نیاز از طریق تجمیع کردن سرویس های امنیتی و Application در قالب یک پلتفرم.

حفاظت از داده حساس
ارائه سطح بالای ظرفیت مورد نیاز SSL برای حفاظت از داده های حساس از طریق واگذاری پردازش elliptical curve cryptography (ECC) به سخت افزار مقیاس پذیر دارای قابلیت Forward Secrecy (FC)

ایمن سازی Applicationها
ارائه موثرترین راهکار حفاظتی شامل محافظت در برابر DDoS، حفاظت Full Stack (L3-L7) شامل Firewall تایید شده توسط ICSA

انعطاف بسیار بالا در پیاده سازی
قابلیت پیاده سازی در محیط­های گوناگون از جمله Cloud و Container

بیشترین حفاظت از سرمایه گذاری
قابلیت ها software-defined سری محصولات iSeries شامل تکنولوژی منحصر به فرد F5 TurboFlex™ FPGA که ما را قادر می­سازد بصورت on-demand عملکرد دستگاه را برای انجام کاری خاص نظیر مقابله با DDoS و پردازش ترافیک های UDP، بهینه کنیم. بهره گیری از چنین قابلیت های ارتقای نرم افزاری ما را بی نیاز از ارتقای سخت افزار و صرف هزینه های گزاف می­کند.

بیشترین سطح Uptime
تضمین پیاده سازی سرویس های شما بر بستر سخت افزاری کاملا قابل اطمینان و Carrier-grade که دارای اجزای Hot-swap می باشد.

نسل جدید تجهیزاتF5 ، BIG-IP iSeries نام دارند.